Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου 2019

Χρηματοδότηση έργων της τοπικής αυτοδιοίκησης (Τ.Α.)

[Το κείμενο που ακολουθεί είναι αντιγραφή από το ιστολόγιο Virtrade ΕΔΩ. Σκοπός της ανάρτησης είναι η ενημέρωση και η παρότρυνση προς την ΤΑ για αναζήτηση πόρων και χρηματοδότησης. Προφανώς υπάρχουν και άλλα εργαλεία χρηματοδότησης]

Χρηματοδότηση έργων της τοπικής αυτοδιοίκησης (Τ.Α.)
Είναι όνειρο ή πραγματικότητα; Πόσο εφικτό είναι μέσα στη σημερινή οικονομική κατάσταση της χώρας και των Δήμων ειδικότερα;
Σύμφωνα με πηγές της Ευρωπαϊκής Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η χρηματοδότηση έργων και ιδιαίτερα των «πράσινων» έργων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης , είναι απόλυτα εφικτή.
Χρηματοδοτικές πηγές υπάρχουν, αλλά η Τ.Α. δε γνωρίζει πώς να τις προσεγγίσει. Χρειάζεται εμπειρία, τεχνογνωσία και κυρίως καινοτόμος τρόπος σκέψης.
Δεν υπάρχει μία και μοναδική συνταγή στη χρηματοδότηση των έργων της Τ.Α. Ο κάθε Δήμος είναι διαφορετικός .Χρειάζεται να βρεθεί το κατάλληλο μείγμα χρηματοδοτικών «εργαλείων», το οποίο θα αποφέρει το βέλτιστο κατά περίπτωση αποτέλεσμα για την πραγματοποίηση των έργων με το μικρότερο δυνατόν κόστος.
Με το κατάλληλο σχήμα χρηματοδότησης, ο Δήμος θα μπορέσει να υλοποιήσει τα έργα. Ξεπερνώντας την άσχημη οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι περισσότεροι Δήμοι  και βελτιώνοντάς την παράλληλα, μέσω της εξοικονόμησης κόστους που συνήθως πετυχαίνει μέσω των έργων αυτών.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ

Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου 2019

7 έως και 10 Οκτωβρίου: Η Π.Ε.Δ.Α. καλεί τους Δημάρχους να συμμετάσχουν στην «Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Περιφερειών & Πόλεων» στις Βρυξέλλες


Με την συμμετοχή της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Αττικής και ομιλία του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της, Γιώργου Ιωακειμίδη, διοργανώνεται κι εφέτος στις Βρυξέλλες, η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Περιφερειών και Πόλεων (EWRC) από 7 έως και 10 Οκτωβρίου. 
Λίγα λόγια για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Περιφερειών και Πόλεων είναι ένα ετήσιο τετραήμερο γεγονός κατά το οποίο οι πόλεις και οι περιφέρειες παρουσιάζουν την ικανότητά τους να δημιουργούν ανάπτυξη και θέσεις εργασίας, να εφαρμόζουν την πολιτική συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης και να αποδεικνύουν τη σημασία του τοπικού και περιφερειακού επιπέδου για μια καλή ευρωπαϊκή διακυβέρνηση.

Πέμπτη 26 Σεπτεμβρίου 2019

THE CITY/ Η ΠΟΛΗ - ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΕ 100 ΞΥΛΟΓΡΑΦΙΕΣ του Frans Maseree


[ Ο εκδότης της ΑΓΡΑ Σταύρος Α. Πετσόπουλος σχεδίασε και επιμελήθηκε το βιβλίο του χαράκτη Frans Masereel Η ΠΟΛΗ (Die Stadt,  The City, La ville) και μας γνώρισε ένα "νέο είδος εικαστικής ποίησης: το μυθιστόρημα, τη νουβέλα, τη μικρή διήγηση σε εικόνες χωρίς λόγια" και όχι μόνο. Εκδόσεις όπως αυτή σε κάνουν να ξαναπάρεις στα χέρια σου και να ξαναγαπήσεις το βιβλίο που το "παράτησες" επιλέγοντας την οθόνη και το πληκτρολόγιο.]
-----------------------

Κώστας Φωτεινάκης: O Κανονισμός Καθαριότητας (2012) και το Τοπικό Σχέδιο Διαχείρισης του Δήμου Χαϊδαρίου (2015)

Κώστας Φωτεινάκης: O Κανονισμός Καθαριότητας (2012) και το Τοπικό Σχέδιο Διαχείρισης του Δήμου Χαϊδαρίου (2015)

Α. Ο Κανονισμός Καθαριότητας του Δήμου Χαϊδαρίου συντάχθηκε το 2012 επί αντιδημαρχίας Γιάννη Κέντρη (Δήμαρχος Δημήτρης Μαραβέλιας) και με προϊστάμενο της Υπηρεσίας Καθαριότητας το Δημήτρη Μπαρδή. 
Ο Κανονισμός θεωρείται ακόμα και στις μέρες μας πρότυπο, παρά τις επιμέρους διαφωνίες που έχω με κορυφαία την πρόβλεψη για σταθμό μεταφόρτωσης.
Αποτελεί μια καλή κληρονομιά από το παρελθόν. Όμως μετά από επτά χρόνια. χρειάζεται επικαιροποίηση και προσαρμογή στις νέες συνθήκες και στη νέα νομοθεσία. Παρ' όλα αυτά μπορεί να εφαρμοστεί κάλλιστα και στις μέρες μας.

Διαβάστε σε e-magazine και κάντε λήψη  του Κανονισμού Καθαριότητας ΕΔΩ.

Κώστας Φωτεινάκης: Ελεύθερη μετακίνηση με τα μέσα μαζικής μεταφοράς


[To βιβλίο «Free Public Transport: And Why We Don't Pay to Ride Elevators», 2017 που παρουσίασαν οι ΦτΦ στο  blog.]

---------------
Από 1η Ιουλίου 2018 η Ελεύθερη μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς επεκτείνεται από το Ταλίν σε ολόκληρη την Εσθονία | Οι θέσεις των ΦτΦ για την Ελεύθερη Μετακίνηση στην πόλη από το 2013

του Κώστα Φωτεινάκη

Με αφορμή την «Ευρωπαϊκή Πράσινη Εβδομάδα», 21-25 Μαΐου, αλλά και με την πρόσφατη ανακοίνωση της Εσθονίας, ότι από 1ης Ιουλίου 2018 η ελεύθερη μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς επεκτείνεται από το Ταλίν σε ολόκληρη τη χώρα, επαναφέρουμε την πρόταση των ΦτΦ για τη δωρεάν μετακίνηση και στην Ελλάδα.

Το Ελληνικό Δίκτυο ΦΙΛΟΙ της ΦΥΣΗΣ/ Naturefriends Greece έχει πάρει σαφή θέση για το θέμα της ελεύθερης μετακίνησης στην πόλη, με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, από το 2013. Οι θέσεις των ΦτΦ έχουν πάρει υπόψη τους τις προτάσεις θεωρητικών της οικολογίας από το 1973, όπως π.χ. του Πιέρ Σάμουελ από το βιβλίο του ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ, τις προτάσεις του Παγκόσμιου Κοινωνικού Φόρουμ (2004) όπως παρουσιάζονται στον Παγκόσμιο Κοινωνικό Χάρτη για το Δικαίωμα στην Πόλη, αλλά και νεώτερων προσεγγίσεων όπως του Μισέλ Λεβί «Οικοσοσιαλιστική Επανάσταση» 2008, των  Michael Brie and Mario Candeias (Just Mobility - Postfossil Conversion and Free Public Transport, 2012).

Κώστας Φωτεινάκης: «Δεν είμαστε όλοι για τα μπάζα στο Δήμο Χαϊδαρίου….»



[Η φωτογραφία είναι από το αρχείο μου. Δασικός δρόμος πάνω από την Αφαία Σκαραμαγκά στο Ποικίλο Όρος, 2009. | Στο συγκεκριμένο μέρος δεν υπάρχει αυτή η θλιβερή εικόνα - υπάρχει όμως σε άλλα τμήματα του Ποικίλου Όρους προς τον Ασπρόπυργο]

«Δεν είμαστε όλοι για τα μπάζα στο Δήμο Χαϊδαρίου….»
Του Κώστα Φωτεινάκη

Με αφορμή τη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Χαϊδαρίου (23.09.2019), με την  εισηγητική έκθεση της υπηρεσίας καθαριότητας, που καταλήγει στην ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ σε εργολάβο, του ποσού των 25.000 ευρώ για 15 μέρες εργασίας (δηλαδή 1.600 ευρώ ημερησίως) καταθέτω δημοσίως και με «γνώση των συνεπειών του νόμου τα εξής»:

Α. ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ:
  1. Η συλλογή των Αποβλήτων Εκσκαφών, Κατασκευών και Κατεδαφίσεων, κοινώς μπάζα, δεν αποτελεί υποχρέωση των δήμων, καθώς αυτά δεν εντάσσονται στα αστικά στερεά απόβλητα. Παρ΄ όλα αυτά οι Δήμοι «αναγκάζονται» να τα συλλέξουν και να τα απομακρύνουν.
  2. Τα Απόβλητα Εκσκαφών, Κατασκευών και Κατεδαφίσεων δεν επιτρέπεται να εναποτεθούν με νόμιμο τρόπο στο ΧΥΤΑ Φυλής.
  3. Οι προηγούμενες δημοτικές αρχές, τουλάχιστον από το 2010 και εντεύθεν, και τα αντίστοιχα Δημοτικά Συμβούλια (ή οι αρμόδιες Επιτροπές Ποιότητας Ζωής και Οικονομικών), όφειλαν να είχαν πάρει αποφάσεις και να είχαν δρομολογήσει τις νομικές/ διοικητικές διαδικασίες που προβλέπονται για α) την υπογραφή σύμβασης με ιδιωτικό πιστοποιημένο Συλλογικό Σύστημα Εναλλακτικής Διαχείρισης (ΣΣΕΔ) για τα μπάζα β) την έκδοση της αναγκαίας άδειας  περισυλλογής και μεταφοράς των μπαζών με ιδία μέσα, από τους χώρους του δήμου προς τα στους πιστοποιημένους ιδιωτικούς χώρους/ ΣΕΕΔ.
  4. [συνέχεια από α/α3] Είναι λυπηρό για το Δήμο Χαϊδαρίου που διαχρονικά δεν έχει δρομολογήσει τις ανωτέρω νόμιμες  διαδικασίες για την απομάκρυνση των μπαζών εδώ και δεκαετίες. Η παράλειψη αυτή δεν μας τιμάει ως πόλη και ως πολίτες αλλά δεν είμαστε όλοι «για τα μπάζα».
ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ - ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠ ΟΠΟΙΟΝ ΘΕΩΡΕΙ ΟΤΙ ΤΟΝ ΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΕΜΠΛΕΚΕΤΑΙ:
Πως διαχειριζόταν διαχρονικά ο Δήμος Χαϊδαρίου τα μπάζα μέχρι σήμερα; Πως γινόταν η συλλογή, πως η διαχείριση, πως η μεταφορά, που τα "πέταγε" αφού δεν είχε υπογράψει σύμβαση με ΣΣΕΔ;

Κώστας Φωτεινάκης: Συνέντευξη στο μηνιαίο Ενημερωτικό Δελτίο του οργανισμού Naturefriends International στα αγγλικά



ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ του Κώστα Φωτεινάκη που δημοσιεύτηκε στο μηνιαίο Ενημερωτικό Δελτίο του οργανισμού Naturefriends International στα αγγλικά.

Introduction – Send us a few sentences about yourself! How long have you been part of Naturefriends, what is your role and why did you become involved?
Είμαι από τα ιδρυτικά μέλη των Naturefriends Greece, δηλαδή από το 2007. Ένα χρόνο αργότερα, το 2008 οι NFGR  έγιναν τακτικό μέλος των NFI. Εκείνη την περίοδο ήμουν πρόεδρος ενός τοπικού οικολογικού συλλόγου, του ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ. Χαϊδαρίου και αναζητούσαμε να αποκτήσουμε επαφή και συνεργασία με έναν Ευρωπαϊκό ή Διεθνή Περιβαλλοντικό οργανισμό γιατί εκτιμούσαμε ότι τα μεγάλα περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα, όπως η κλιματική αλλαγή, τα ανθρώπινα δικαιώματα,  το δικαίωμα στην εργασία και στην εκπαίδευση, η δημοκρατία, η βιώσιμη και δίκαιη ανάπτυξη, η διατήρηση της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς και της βιοποικιλότητας,  χρειάζεται να αντιμετωπιστούν όχι μόνο σε τοπικό ή εθνικό επίπεδο αλλά παράλληλα σε ευρωπαϊκό ή και σε διεθνές επίπεδο.