Κυριακή 10 Οκτωβρίου 2021

Η κατασκευή και η λειτουργία της προβλήτας Νο 4 και η Μόνιμη Δαξαμενή Νο 5 στα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά/ 1975 - 1977


[Έτος 1975 και 1976]

[ΣΗΜΕΡΑ: Προβλήτα 4 και μόνιμη δεξαμενή Νο 5 στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά | Με κόκκινα βέλη ο παλιός αιγιαλός - Αναλυτικότερα ο παλαιός αιγιαλός  ΕΔΩ]

Η μόνιμη δεξαμενή Νο 5 και η προβλήτα Νο 4 (έκτασης 120 στρεμμάτων), κατασκευάστηκαν ταυτόχρονα με μπαζώματα στη θάλασσα του Σκαραμαγκά από το 1975. 

Την κατασκευή της δεξαμενής ανέλαβαν μια κοινοπραξία δύο Ιταλικών επιχειρήσεων (Impresit, Federeci) σε συνεργασία με την Ελληνική ΕΔΟΚ - ΕΤΕΡ.

Τη λειτουργία της δεξαμενής εγκαινίασε στις 17 Αυγούστου 1977 το πετρελαιοφόρο Energy Concetration.

Στην προβλήτα Νο 4, μέχρι πρόσφατα χώρος φιλοξενίας αιτούντων άσυλο (μετανάστες),  χρησιμοποιήθηκαν στο παρελθον διάφορα τμήματά της:

α) για πλαγιοδέτηση πλοίων για επισκευή ή για αναμονή για δεξαμενισμό στη μόνιμη δεξαμενή Νο 5,

β) ως χώρο αμμοβολής διάφορων κατασκευών  (το γνωστό ΦΑΝΤΑΖΙΟ)

γ) ως προκατασκευή  τμημάτων νεων  πλοίων (π.χ. φρεγάτες ΜΕΚΟ) (SECTIONS)

δ) για δοκιμαστικές κινήσεις σε σιδηροτροχιές κατασκευασμένων τρένων του ΟΣΕ.

ε) ως χώρος αποβλήτων - εναπόθεσης χρησιμοποιημένων υλικών αμμοβολής και δοχείων χρωμάτων (υφαλοχρωματισμών και δεξαμενών) (δοχεία - απόβλητα που στα τοιχώματά τους είχαν υπολείμματα χρώματος)

Αυτήν την προβλήτα των 120 μπαζομενων στρεμμάτων δικαιούται και διεκδικεί η κοινωνία της Δυτικής Αθήνας - Αττικής και ο Δήμος Χαϊδαρίου στα διοικητικά όρια του οποίου ανήκουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. 

Σκαραμαγκάς: Ιστορικό – Προτάσεις – Κινητοποιήσεις για να “επανακτήσει η Δυτική Αθήνα πρόσβαση στη θάλασσα” [ΕΔΩ]



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου