[Γκράφιτι με τη θεωρία του Αϊνστάιν στο 6ο Γυμνάσιο Χαϊδαρίου]
Κώστας Φωτεινάκης: Μια ομιλία που δεν έγινε με ολοκληρωμένο τρόπο στη συζήτηση για τον προϋπολογισμό στο Δήμο Χαϊδαρίου
(λόγω περιορισμένου χρόνου)
Η
συνεδρίαση των Δημοτικών συμβουλίων των Δήμων, με ειδικό θέμα τις εγκρίσεις του
Οικονομικού Έτους του επόμενου έτους, αποτελεί κορυφαίο - ή θα έπρεπε να
αποτελεί –κορυφαίο πολιτικό, κοινωνικό και συμμετοχικό γεγονός.
Κορυφαίο γεγονός λοιπόν γιατί σε αυτή τη συνεδρίαση δίνεται η
δυνατότητα - ή οφείλει να δίνεται η δυνατότητα - τόσο στη Διοίκηση του Δήμου, όσο και στις
δημοτικές παρατάξεις, να παρουσιάσουν δημόσια τις θέσεις τους, ιδιαίτερα φέτος
μετά την προεκλογική περίοδο.
Την ίδια ευκαιρία για τον προϋπολογισμό θα έπρεπε να έχουν
και οι φορείς των πόλεων. Αυτό προβλέπεται μέσω της Δημοτικής Επιτροπής
Διαβούλευσης, που είναι συμβουλευτικό όργανο του Δήμου – αν είχε συσταθεί αυτή
η επιτροπή στο Δήμο Χαϊδαρίου – αλλά και με άλλες διαδικασίες οι οποίες εν
συντομία περιγράφονται με τον όρο «Συμμετοχικός προϋπολογισμός».
Παρ’ όλα αυτά ο προϋπολογισμός του 2020 - και ιδιαίτερα το
τεχνικό πρόγραμμα - περιέχουν ορισμένα νέα στοιχεία, ορισμένες νέους κωδικούς,
για έργα και υπηρεσίες οι οποίες είναι σε θετική κατεύθυνση, αν και δεν έχουν
εξασφαλιστεί οι πόροι για την υλοποίησή τους.
Προφανώς διατηρούνται έργα τα οποία είχαν προβλεφθεί και
είχαν εξασφαλιστεί στην περιοχή Γρηγορούσας, από την προηγούμενη διοίκηση μέσω
του ΑΣΔΑ.
Ωστόσο θέλω να υπογραμμίσω ότι στο τεχνικό πρόγραμμα υπάρχουν
ασάφειες ή κακοί ορισμοί όπως π.χ. ο όρος «μεταφόρτωση αποβλήτων», θέμα για το
οποίο θα παρουσιάσω στη συνέχεια.
Γενικά περί Τοπικής Αυτοδιοίκησης
Η Τοπική Αυτοδιοίκηση στις ημέρες μας, το γράφω ήδη από το
2002, από την ημερίδα που είχα διοργανώσει «ως εκδότης του περιοδικού
«προσανατολισμοί» με θέμα "Η Τοπική
Αυτοδιοίκηση και οι ραγδαίες εξελίξεις στην Ελλάδα και στην Ευρώπη", πρέπει
να λειτουργεί όπως μια ιδιωτική επιχείρηση, όσον αφορά την οργάνωση, τη
λειτουργία, την επικοινωνία, την αξιοποίηση της τεχνολογίας, την επιμόρφωση
πολιτικών και διοικητικών στελεχών, την αξιολόγηση, την εξοικονόμηση πόρων, τη
μείωση του λειτουργικού κόστους, την ανεύρεση χρηματοδοτικών εργαλείων, την
ποιοτική εξυπηρέτηση των δημοτών (πελατών), τις συνέργειες με άλλους φορείς σε
Εθνικό, Ευρωπαϊκό ακόμα και σε Διεθνές επίπεδο.
Σε αυτήν την κατεύθυνση θα πρέπει να κινηθεί ο Δήμος τη
δεκαετία 2020 – 2030. Η πρόταση που καταθέτω είναι να πραγματοποιηθεί ένα
συνέδριο στην Πόλη μας με θέμα «Χαϊδάρι 2030». Στο συνέδριο αυτό να έχουν τη
δυνατότητα να καταθέσουν ο Δήμος, οι δημοτικοί συνδυασμοί, τα κόμματα, οι
φορείς αλλά και κάθε ενδιαφερόμενος τις θέσεις τους και τις απόψεις τους, για το
Χαϊδάρι της επόμενης δεκαετίας. Οι θέσεις αυτών που θα συμμετέχουν δεν είναι
απαραίτητο να είναι κοινές ή να συγκλίνουν αλλά είναι απαραίτητο να διατυπωθούν
με υπευθυνότητα.
Ο Δήμος και οι φορείς
της πόλης μας απόντες όταν χαράσσονταν οι πολιτικές από το 2009 με το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας
Αττικής 2020.
Κατά τη διάρκεια της προετοιμασίας και της διαβούλευσης της
σύνταξης του νέου τότε από το 2009, παλιού σήμερα, αλλά χρήσιμου εργαλείου Ρυθμιστικού
Σχεδίου Αθήνας Αττικής 2020, ΝΟΜΟΣ 4277
ΦΕΚ Α' 156/1.8.2014 ο Δήμος
Χαϊδαρίου – εννοώ η τοπική κοινωνία στο σύνολό της, γιατί υπήρχαν και
εξαιρέσεις, δεν εκμεταλλεύτηκαν την ευκαιρία να υποβάλλουν προτάσεις για έργα
μεγάλης κλίμακας που αφορούν το
Χαϊδάρι.
Εξαιρέσεις όμως υπήρχαν και θα τις αναφέρω γιατί θα πρέπει να
επαναφέρουμε στη μνήμη μας ή να μάθουμε την ιστορία και να διδαχθούμε από
αυτήν.
Οι
παρεμβάσεις αυτές ήταν
Παρέμβαση πρώτη: Η πρόταση 93 σελίδων να
«Χαρακτηριστεί ο ορεινός όγκος «Αιγάλεω–Ποικίλο Όρους–Λίμνη Ρειτών:
ως Περιφερειακό Πάρκο… και η διαμόρφωσή του σε ενιαίο πάρκο αναψυχής, θέας και
πεζοπορίας, με δύο μεγάλους υπερτοπικούς πόλους αναψυχής στη Δυτική και την
Βορειοδυτική Πύλη της Αθήνας». Τμήματα της πρότασης περιελήφθησαν στο ΡΣΑΑ και αποτελούν σημαντικό εργαλείο
σήμερα για την προστασία και την ανάδειξη του βουνού, την προβολή του τοπίου,
της Ιεράς Οδού, την ένταξη της Λίμνης Κουμουνδούρου στο ενιαίο οικοσύστημα του
Όρους Αιγάλεω, Ποικίλου κ.λπ. Την πρόταση αυτή είχαν υποβάλει από το 2010 οι
εξής φορείς της Δυτικής Αθήνας: Διαρκής
Κίνηση Χαϊδαρίου, Επιτροπή Προστασίας και Οικολογικής Ανάδειξης του Όρους
Αιγάλεω, Οικολογικός Πολιτιστικός Σύλλογος Χαϊδαρίου ΟΙΚΟ.ΠΟΛΙ.Σ., Όμιλος για
το Περιβάλλον, τον Πολιτισμό και την Ποιότητα Ζωής στην Πετρούπολη «ΤΟ ΠΟΙΚΙΛΟ»,
Περιβαλλοντικός Εξωραϊστικός Πολιτιστικός Σύλλογος Δαφνίου Χαϊδαρίου "Ο Δαφναίος Απόλλων", Περιβαλλοντικός Φυσιολατρικός Σύλλογος Περιστερίου.
Περιβαλλοντικός Εξωραϊστικός Πολιτιστικός Σύλλογος Δαφνίου Χαϊδαρίου "Ο Δαφναίος Απόλλων", Περιβαλλοντικός Φυσιολατρικός Σύλλογος Περιστερίου.
Την πρόταση είχαν υποστηρίξει
1) Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης 2) WWF 3) Ελληνική
Ορνιθολογική Εταιρεία 4) Ελληνικό Δίκτυο «Φίλοι της Φύσης» 5) Παναττικό Δίκτυο
Κινημάτων Πόλης & Ενεργών Πολιτών.
Παρέμβαση δεύτερη για το ΡΣΑ:
Κώστας
Φωτεινάκης (22.11.2013): Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας–Αττικής | 21 Παρατηρήσεις
για τα Δυτικά
Δεν πρόκειται να σας διαβάσω ολόκληρη την παρέμβαση…. Όποιος
ενδιαφέρεται μπορώ να την κοινοποιήσω. Θα διαβάσω όμως το τέλος
Έγγραφα τότε - Ως μεγάλη παράλειψη για τα Δυτικά θεωρούμε ότι
α) δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τη σύνδεση των δύο
διχοτομημένων τμημάτων του Χαϊδαρίου (προτείνεται η πρόταση του αναγνωρισμένου
Πολεοδόμου Γρηγόρη Διαμαντόπουλου για βύθιση στο Παλατάκι, υπάρχει σχετικό σκαρίφημα)
β) η απουσία αναφοράς για την ανάδειξη της ακτής Σκαραμαγκά
γ) η κατάργηση της πρόβλεψης για την κατασκευή της Γραμμής Νο
7 του ΜΕΤΡΟ Δάσος Χαϊδαρίου – Άλιμος που προέβλεπε το σχέδιο Σουφλιά (Απρίλιος 2009)
και που θα μπορούσε να εξυπηρετεί και το Αττικό Νοσοκομείο.
Γιατί τα αναφέρω όλα αυτά?
- Προφανώς
όχι για να δικαιωθώ αλλά για να επισημάνω ότι τα μεγάλα θέματα που καθορίζουν την
ποιότητα ζωής της πόλης είναι ευρύτερου πολεοδομικού σχεδιασμού (και όχι
αποκλειστικά τοπικού) και πως θα πρέπει να συζητούνται και να διεκδικούνται στην
ώρα τους.
Τα παραπάνω τρία θέματα εξακολουθούν να αποτελούν αντικείμενο
διεκδίκησης.
ΘΕΜΑΤΑ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ – ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΈΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Όπως
προανέφερα «Η συνεδρίαση για τον προϋπολογισμό αποτελεί κορυφαίο πολιτικό, κοινωνικό και συμμετοχικό γεγονός»
μια ευκαιρία να μιλήσουμε για κωδικούς του προϋπολογισμού αλλά και για να
εξετάσουμε ποιοι θα τους υλοποιήσουν στην πράξη, ποιοι θα εξασφαλίσουν και με
ποιους τρόπους τα απαιτούμενα κονδύλια.
Η παλαιότερη αυτοδιοικητική πρακτική «διεκδικούμε ποσοστά από
τον κρατικό προϋπολογισμό, το κράτος δίνει πόρους και εμείς εκτελούμε» έχει παρέλθει οριστικά. Σήμερα οι οικονομικοί
πόροι, δεν δίνονται ανεξέλεγκτα, θα πρέπει να αντληθούν, όχι γενικά και αόριστα
από το κράτος ή την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά συγκεκριμένα υποβάλλοντας φακέλους με
προγράμματα και ώριμες μελέτες στις Περιφέρειες, στους Οργανισμούς κ.λ.π. Μελέτες
και προτάσεις τις οποίες κατά τη γνώμη μου δεν μπορούν να τις υποβάλλουν στον
κατάλληλο χρόνο και με επάρκεια οι υπηρεσίες του Δήμου. Αν δεν μπορούν οι
υπηρεσίες να συντάξουν έγκαιρες και πολλές μελέτες και προτάσεις για να
αντληθούν πόροι για την πόλη, τότε θα πρέπει ο Δήμος να απευθυνθεί σε
εξωτερικούς συνεργάτες με εμπειρία στα θέματα αυτά.
Ένα παράδειγμα: το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας ΣΒΑΚ
(κωδικός 30.7425.0007) αν και είναι μικρό έργο των 40.000 Ευρώ που το
χρηματοδοτεί το Πράσινο Ταμείο κάποιος πρέπει να το συντάξει. Αν δεν μπορούν οι
υπηρεσίες του Δήμου θα πρέπει να ανατεθεί σε κάποιο γραφείο - όχι για να απορροφηθούν τα 40.000 Ευρώ αλλά
γιατί το ΣΒΑΚ θα μπορούσε να συμβάλλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής της
πόλης, στην ασφάλεια των μετακινήσεων των πεζών, των ποδηλατών κ.λπ.
ΘΕΜΑ: Μείωση
και Διαχείριση Αστικών Στερεών Αποβλήτων/ΑΣΑ
(κωδικός 20.7326.0001 - Κατασκευή πράσινου σημείου και
σταθμού μεταφόρτωσης)
Το θέμα της μείωσης και της Διαχείρισης των Αστικών Αποβλήτων
στη χώρα μας είναι ίσως το μεγαλύτερο και πολυπλοκότερο πρόβλημα.
Στο σύστημα εμπλέκονται και αλληλοεπηρεάζονται τουλάχιστον οι
εξής: Η Ευρωπαϊκή Ένωση με Ευρωπαϊκούς στόχους και προδιαγραφές που θα πρέπει
τα κράτη μέλη να εφαρμόσουν. Τα κράτη μέλη – στη χώρα μας, είναι τα δύο βασικά Υπουργεία Περιβάλλοντος και
Εσωτερικών και οι αντίστοιχοι οργανισμοί που εποπτεύουν (π.χ. Ελληνικός
Οργανισμός Ανακύκλωσης/ EOAN). Οι Περιφέρειες, οι Δήμοι και τέλος οι πολίτες. Όλοι
αυτοί θα πρέπει να συνεργάζονται για τη μείωση και τη σωστή διαχείριση των ΑΣΑ.
Στην Αττική – που ανήκει ο Δήμος Χαϊδαρίου - την ευθύνη της Διαχείρισης των ΑΣΑ, την έχει
ο Ενιαίος Διαβαθμιδικός Σύνδεσμος Νομού Αττικής στον οποίο πολιτικά
προϊστάμενος είναι ο εκάστοτε Περιφερειάρχης, τώρα ο κ. Πατούλης, προηγουμένως
η κα Δούρου.
Η κα Δούρου και σύμφωνα με τις δηλώσεις του και ο κ. Πατούλης
έχουν επιλέξει ένα συγκεντρωτικό μοντέλο εναπόθεσης των ΑΣΑ στο ΧΥΤΑ Φυλής,
έναν χώρο στη Δυτική Αθήνα - Αττική, που
συγκεντρώνει τα απόβλητα του μισού πληθυσμού της χώρας και ολόκληρης της
Αττικής. Αυτό, εκτός από το γεγονός ότι η διαχείριση είναι αναποτελεσματική,
και αντιοικολογική, είναι και κοινωνικά άδικη, γιατί η Δυτική Αθήνα – Αττική καταδικάζεται να παραμείνει ο σκουπιδότοπος
της μισής Ελλάδας. Στη Δυτική Αθήνα, Αττική επιβάλλεται ο «περιβαλλοντικός
ρατσισμός».
Εδώ θα ήθελα να σημειώσω ως θετικό γεγονός την κοινή επιστολή
των επτά Δημάρχων της Δυτικής Αθήνας, την συνυπογράφει και ο Δήμαρχος Χαϊδαρίου
ο κ. Ευάγγελος Ντηνιακός, με την οποία ζητούν να ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα για
τον χρονικά προσδιορισμένο χρόνο κλεισίματος τού ΧΥΤΑ Φυλής.
Κατασκευή πράσινου σημείου και σταθμού
μεταφόρτωσης (συνέχεια)
Τα πράσινα σημεία προβλέπονται και προδιαγράφονται στην Κοινή
Υπουργική Απόφαση με τίτλο «Ο Εθνικός Σχεδιασμός Πρόληψης, Δημιουργίας
Αποβλήτων και Εθνικός Σχεδιασμός Διαχείρισης Αποβλήτων [ΦΕΚ B 2706/2015], στον
Περιφερειακό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων Αττικής/ ΠΕΣΔΑ και στο Τοπικό
Σχέδιο του Δήμου Χαϊδαρίου (θα επανέλθω σε αυτόν).
Θεωρώ κατά αρχάς – επαναλαμβάνω κατά αρχάς – ως θετική την
πρόβλεψη στον προϋπολογισμό τη δημιουργία ενός πράσινου σημείου στο Χαϊδάρι
(χρειάζονται ωστόσο περισσότερα πράσινα σημεία), όμως θεωρώ απαράδεκτο τη δημιουργία
«σταθμού μεταφόρτωσης» Αστικών Στερεών Αποβλήτων.
Η σημερινή δημοτική αρχή «κουβαλάει βαρίδια» του παρελθόντος,
δηλαδή αναφορές για το «σταθμό μεταφόρτωσης» στον Κανονισμό Καθαριότητας (θα
επανέλθω σε αυτόν) 2011 και του Τοπικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (2015).
Η δημιουργία «σταθμού μεταφόρτωσης» ΑΣΑ - αποτελεί μέγα
γεγονός για κάθε πόλη και δεν μπορεί να τον δημιουργήσει με νόμιμο τρόπο ο Δήμος όπου, και με τον τρόπο και στο χρόνο που
θέλει. Απαιτεί διαδικασίες που για να ολοκληρωθούν – αν ολοκληρωθούν –
χρειάζεται μια δεκαετία. Για να καταλάβετε τη σοβαρότητα του όρου «σταθμού
μεταφόρτωσης» ΑΣΑ - υπάρχει σε ολόκληρη την Αττική μόνο ένας τέτοιος σταθμός,
του ΕΔΣΝΑ (δηλαδή δεν είναι ενός Δήμου) στο Σχιστό και προβλέπεται ένας ακόμα σταθμός
στον Ελαιώνα, τον οποίο θα τον διαχειρίζεται ο Δήμος Αθηναίων και ο Δήμος
Αιγάλεω.
Αυτός ο «σταθμός μεταφόρτωσης» στον Ελαιώνα προετοιμάζεται τουλάχιστον
από το 2009 και προβλέπεται στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας Αττικής από το 2014 –
και ακόμα δεν έχει δημιουργηθεί.
Κλείνω με τη διαχείριση
των αστικών αποβλήτων στο Δήμο μας.
Τι εργαλεία έχει σήμερα ο Δήμος Χαϊδαρίου:
-
Τον
Κανονισμό Καθαριότητας (2011) που συντάχθηκε επί αντιδημαρχίας κ.Ιωάννη Κέντρη
και προϊστάμενο τον κ. Δημήτρη Μπαρδή. Ο Κανονισμός στο σύνολό του ως
προδιαγραφή είναι εξαιρετικός, αν και δεν εφαρμόζεται όπως θα έπρεπε, με κύριο
αρνητικό του σημείο την πρόβλεψη για δημιουργία «σταθμού μεταφόρτωσης» Αστικών Στερεών
Αποβλήτων. Ο κανονισμός αυτός χρειάζεται να επικαιροποιηθεί διατηρώντας τα
βασικά χαρακτηριστικά του, σύμφωνα με
τους νέους νόμους.
-
Το
Τοπικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων που κατατέθηκε στην Περιφέρεια επί
Δημαρχίας του κ.Μιχάλη Σελέκου με συντάξασα την κα Παναγιωτάκου. Το Τοπικό
Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων του Δήμου Χαϊδαρίου είναι ανεπαρκές – όπως και τα
περισσότερα τοπικά σχέδια των Δήμων της Αττικής, εκτός των Δήμων Βάρης - Βούλας – Βουλιαγμένης, Χαλανδρίου και Βριλησσίων.
Τα Τοπικά Σχέδια – σύμφωνα με πρόσκληση που έχει στείλει η Περιφέρεια Αττικής
την προηγούμενη εβδομάδα – θα πρέπει να επικαιροποιηθούν, και για αυτό το λόγο
υπάρχει πρόβλεψη για οικονομική κάλυψη της σύνταξης ύψους 20.000 Ευρώ + ΦΠΑ. Ο
Δήμος Χαϊδαρίου επιβάλλεται να επικαιροποιήσει το Τοπικό Σχέδιο, όχι γιατί
είναι μια υποχρέωση που την επιβάλλει η Περιφέρεια, αλλά γιατί το ισχύον, του
2015, δεν είναι καλό.
-
Τέλος
κρίνω θετικό την έκδοση ενημερωτικού φυλλαδίου από το Δήμο που βασίζεται στον
Κανονισμό Καθαριότητας…. Όμως χρειάζεται να γίνει μια συστηματική, μελετημένη
και μακρόχρονη επικοινωνιακή και ενημερωτική εκστρατεία για την μείωση και την
εναπόθεση των αποβλήτων στο Δήμο μας. Μία εκστρατεία που εκτός από το σχεδιασμό,
απαιτεί και αντίστοιχα κονδύλια.
[κωδικός 20.7326.0020] Προμήθεια και
εγκατάσταση Σταθμού Μέτρησης Περιβαλλοντικών Ρύπων και οσμών (1.000 Ευρώ)
Ως κωδικός είναι σε θετική κατεύθυνση. Όμως δεν γνωρίζω – και
θα ήθελα να μας ενημερώσει όποιος θεωρεί τον εαυτό του αρμόδιο
Α) αν το ποσό των 1.000 Ευρώ είναι αρκετό για την προμήθεια
και την εγκατάσταση
Β) αν έχει γίνει έρευνα αγοράς και τεχνικών προδιαγραφών
Γ) ποιος θα έχει την επιστημονική ευθύνη της λειτουργίας του
σταθμού
Δ) εάν είναι ο σταθμός θα πιστοποιημένος για να είναι τα αποτελέσμετά
του αξιόπιστα.
Ε) τι συγκεκριμένους ρύπους και οσμές θα καταγράφει
ΣΤ) που θα τοποθετηθεί και με τι κριτήρια.
Μια γενικότερη και έγγραφή περιγραφή, της λειτουργίας του
Σταθμού Μέτρησης έστω και μετά τη συνεδρίαση, τις επόμενες ημέρες θα ήταν
χρήσιμη.
Απαλλοτριώσεις
χώρων
Στο ετήσιο πρόγραμμα δράσης του Δήμου Χαϊδαρίου, όπως και
εκείνων των προηγουμένων ετών, προβλέπονται απαλλοτριώσεις 16 χώρων. Δεν είμαι
βέβαιος αν και οι 16 χώροι που αναφέρονται είναι χρειαζούμενοι για την πόλη.
Χρειαζούμενος χώρος για την πόλη είναι η «Απαλλοτρίωση
οικοπέδου μετά των επικειμένων σε τμήμα
του Οικοδομικού Τετραγώνου 40 Α. (κωδικός 30.7111.0035 - εργοστάσιο
Λολοσίδη στην Οδό Δαβάκη) που συνορεύει με το Δημοτικό Κινηματογράφο ΚΑΤΕΡΙΝΑ.
Ωστόσο ο αρχικός σχεδιασμός του Δήμου Χαϊδαρίου χρειάζεται επανεξέταση και
ιδιαίτερα η πρόβλεψη για τη δημιουργία υπόγειου χώρου στάθμευσης πρέπει να
εγκαταλειφτεί.
Ερωτηματικά προκύπτουν
με τον κωδικό 30.7321.001 «Δημιουργία πολυχώρου και υπογείου χώρου στάθμευσης στο Κέντρο
Χαϊδαρίου». Δεν υπάρχει κανένας τοπογραφικός προσδιορισμός της κατασκευής του
πολυχώρου. Αν εννοείτε ότι ο πολυχώρος και ο υπόγειος χώρος στάθμευσης θα
κατασκευαστεί στο Οικοδομικό Τετράγωνο 40 Α (δηλαδή στο εργοστάσιο Λολοσίδη)
ισχύει η προηγούμενη ένσταση. Χρειάζεται δηλαδή επανεξέταση όλου του
υφιστάμενου πακέτου κατασκευής του Πολυχώρου – δεν διαφωνώ για τον Πολυχώρο,
αντιθέτως συμφωνώ και επαυξάνω - χρειάζεται
όμως επανεξέταση ο τρόπος κατασκευής και εγκατάλειψη της ιδέας της δημιουργίας υπόγειου
χώρου στάθμευσης στη Δαβάκη.
Ιστοσελίδα
του Δήμου – απαραίτητη η βελτίωσή της.
Η ιστοσελίδα του δήμου μετά την πρόσφατη, περσινή ανανέωσή
της, δυστυχώς δεν είναι φιλική και εύχρηστη. Ο επισκέπτης δεν μπορεί να βρει
πληροφορίες και δεδομένα από προηγούμενα έτη και τέλος – ίσως και το χειρότερο
– έχει καταργηθεί η σελίδα με την Ιστορία του Δήμου και το βιβλίο, έκδοση 2006.
Αυτό έχει ως συνέπεια, σύνδεσμοι που ήταν στην ιστοσελίδα του Δήμου να είναι
ανενεργοί και άρα μη αξιοποιήσιμοι από τους ενδιαφερόμενους.
Για το θέμα αυτό έχω γράψει αναλυτικό άρθρο.
Θα ήθελα
να αναφερθώ αναλυτικά σε θέματα ιστορίας και πολιτισμού, για το τμήμα της Ιεράς
Οδού που καταστρέφεται εκτεθειμένο και απροστάτευτο από το 2010 στο ύψος του Water Park στο Σκαραμαγκά, όμως δεν υπάρχει διαθέσιμος χρόνος. Περιορίζομαι στο Στρατόπεδο Χαϊδαρίου, ΜΠΛΟΚ15.
Το ερώτημα είναι αν υπάρχει και αν είναι διαθέσιμος φάκελος στο
Δήμο Χαϊδαρίου (ή κάπου αλλού) για τα έργα συντήρησης, για τον τρόπο πρόσβασης
και τη λειτουργία του ΜΠΛΟΚ15 ως Ιστορικού Μνημείου της Εθνικής Αντίστασης.
Αναφέρομαι στο κωδικό 30.7326.0004. Η πρόσβαση από το Δήμο Περιστερίου στο ΜΠΛΟΚ15
θα πρέπει να αποκλειστεί - αυτό θέλω
να υπογραμμίσω στη σημερινή συνεδρίαση.
Τέλος ενημερώνω το σώμα ότι έχω
ολοκληρώσει το πρώτο στάδιο της έρευνας για την ανεύρεση ενός θεατρικού έργου
που ανέβηκε στο θέατρο Κοτοπούλη, αμέσως μετά την Απελευθέρωση της Αθήνας, τον
Οκτώβριο του 1944, με θέμα το Στρατόπεδο Χαϊδαρίου και την Εθνική Αντίσταση. Τίτλος
του έργου «ΧΑΙΔΑΡΙ – 12 εικόνες σκλαβιάς και λευτεριάς». Το επόμενο βήμα είναι
να έρθει το έργο στα χέρια μου.
Στο δια ταύτα…. Δηλώνω ότι θα ψηφίσω τις προτάσεις της Δημοτικής Αρχής για το
Οικονομικό Έτος 2020 επιφυλασσόμενος για τη θέση που θα κρατήσω στις
τροποποιήσεις που υποχρεωτικά θα γίνουν στο πρώτο τετράμηνο του 2020.
Σημαντικό ρόλο για τη στάση που θα
κρατήσω στην Α’ τροποποίηση θα παίξουν τουλάχιστον δύο θέματα α) Ο Σταθμός
μεταφόρτωσης αποβλήτων και η θέση του Δήμου για τα ΣΔΙΤ στον τομέα της
καθαριότητας β) Ο τρόπος πρόσβασης στο ΜΠΛΟΚ15, εάν δηλαδή θα γίνεται από το
Δήμο Χαϊδαρίου ή από το Δήμο Περιστερίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου